donderdag 14 juli 2011

Wadi Halfa- Aswan

Je kan twee dingen doen; het geloven of niet! Ik kon het niet geloven maar we zijn redelijk rond 17.00h vertrokken in Wadi Halfa!!!

Het was een exodus van jewelste, met baggage die me deed twijfelen aan het drijfvermogen van dit schip ...maar na enkele verplichte hoornstoten en de nodige zwarte wolken die bij het vertrek gepaard gingen, zijn we vertrokken!!!

Ooit was dit schip een passagiersschip geweest .... nu veeleer een vrachtschip met passagierfaciliteiten ...

Enfin, ik heb mijn moto er als laatste op mogen duwen, de deur werd min of meer gesloten en weg waren we!!

Binnen het half uur had zich reeds een winkeltje gevestigd om en rond de moto; gelukkig was het een parfum winkeltje ...;-)

Er waren blijkbaar meer zelfstandigen aan boord ...  en onder het toeziend oog van vele passagiers werden er haren gekapt,baarden geschoren en wenkbrauwen getrimd.... zo ook bij den deze! ( er zijn fotos van dit gebeuren maar ik wacht nog steeds op een mail,..)

 Op het achterdek werd alle vuilnis verzameld en n keer op het wijde meer ....

Ik was al lang blij dat ik geen cabin meer had kunnen bemachtigen;  heb in mijn hangmat geslapen op het bovenste dek en had een geweldige sterrenhemel....

Voor de rest verliep de overtocht erg vlotjes en omstreeks 09.00 h de volgende dag waren we met zijn allen ( 200?) in de haven van Aswan en moesten een uur in die hitte in het schip blijven zitten!!!

Eerst werd de baggage van het schip gedragen, dan mochten de Egyptenaren er als eerste uit, vervolgens de Sudanezen en tenslotte de blanke .... met zijne brommer!

Het was al laat in de namiddag toen ik de haven verliet, zelf twijfelde ik of ik de moto zou durven starten maar het was bergop en niemand keek verwonderd of  maakte een opmerking...... dat was toch heel normaal dat een moto rijdt .......nu met egyptische nummerplaten; ik had het nummer 13 gekregen!!!

Net voor het uitrijden van het havengebouw nog even tegengehouden door een eerste corrupte flik die vroeg wat ik voor hem bij had; een aandenken of zo.... ik heb hem wat uitlaatgassen laten snuiven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.