donderdag 28 april 2011

Van Kaoko-land naar de Okanvango delta

Gisteren zo'n 580 km afgedraaid waarvan 84 op gravel en slijk en modder en nog een andere naam voor dezelfde substantie ....het heeft hier in het noorden bij de grens met Angola erg veel geregend en volledige dorpen staan nog een voet onder water, de hoofdweg ligt meestal iets hoger maar toch .....

Vandaag van Tsumeb naar Rundu gereden , was hier reeds om 13.00h ,na 300 km ,maar tussen dit stadje en de grens met Zambia ligt de Okavango delta (520 km) met erg weinig mogelijkheden wat betreft slaapgelegenheden; ik zou er dan vandaag nog 400 km moeten bij doen en dat zag ik echt niet zitten !!!

Heb mijn achterband met ondertussen al 12000 km nog niet vervangen, hij kijkt me wel al een tijdje aan ... maar het zal voor Livingstone of Lusaka zijn ...  ik hoop namelijk met de nieuwe band  tot in Belgenland te kunnen rijden ....normaal gezien doet een voorband er zo'n 2 a 2.5 keer langer (als de achterband) over om kletskop te worden .... volgens mij hebben ze bij Continental de rubbersamenstelling veranderd..... die houdt het zeker niet uit !

Vraag is ...waar ik zulke band ga vinden .....  we zien wel !! ;-)

groetjes


1 opmerking:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.