zondag 8 mei 2011

Zambia-Malawi

Fantastische mensen , die Zambezi-mensen !!!!
Ik had al eerder het gevoel dat ik een rally aan't rijden was maar hier in Zambia doen ze het gewoon !!!

Overal thumbs up , wuivende handjes en de flikken laten me gewoon doorrijden aan elke roadblock , geen controle van het rijbewijs zoals in Namibia ....

als je aan een pompstation stopt,is het eerste waarnaae ze komen kijken ..... de snelheidsmeter !!!!  En als je getankt hebt, weet het hele dorp dat je moto 220 km/uur kan halen ......!!!!!!  Ikke nog niet graag en nog belange niet ook niet !!!!



De wegen zijn anders heel goed met slechts af en toe een pothole ....het valt me op dat je eigenlijk beter vooruit komt dan in Europa ..... de benzine is een beetje duurder dan in Namibia en schommelt om de euro/liter voor een liter loodvrije van 95 octane .

Ook de grensovergang met Malawi is eerder een invullen van grote boeken die nooit gelezen worden ....vanwaar kom je en waar ga je naartoe en je permanent adres en het adres in Malawi......

ik zag toevallig dat iemand gisteren ingevuld had dat ie in de dierentuin woonde en nu de grote dierentuin wilde komen bezoeken!!!  Ze moesten dat boek gewoon publiceren, wat daar allemaal niet in te lezen staat ....!


Enfin, geen caravan en ook niets te betalen buiten de gebruikelijk third party insurance ... wat er dus op neerkomt dat als je bij een ongeval betrokken raakt , dit ongeval nooit was gebeurd, ware den deze niet daar geweest en bijgevolg .......  ;-))))

Grensovergang verliep dus vlotjes en dus gaan we oostwaarts op Lake Malawi af ........

Telkens ik in een ander land kom, probeer ik even voeling te krijgen met de bevolking ( kwestie van hoe ze tov blanken staan die met hun BMWke door hun land sjeezen !!)

Mijn wuivende handjes krijgen al vlug vele handjes te verwerken en als de mensen dan hier iets meer terughoudend zijn dan in Zambia bij het eerste contact dan is dit helemaal niet het geval een keer als je met ze aan't praten bent ( ja ik spreek nu ook Malawi !!!!!)



De eerste camping is gelegen aan ...natuurlijk Livingstone beach !  En de BMW krijgt nu  ook zijn eerste diep zand ervaringen ....  heb me laten vertellen in Himba-land dat ie vooral goed zwaar moet zijn in de neus om goed door het diepe zand heen te ploeteren, nu zwaar is ie , dat kan ik je verzekeren!!!!

Van Livingstone beach gaat het noordwaarts via Salima naar Kande beach , richting Tanzania!!!

Een groot verschil met de vorige landen; je moet nu je voorraad inslaan in steden die op kaart staan aangegeven met een rood bolleke .....  anders is het aardappelen en tomaten drie keer per dag !!!

Ik hoop bij een van de volgende jullie fotos te kunnen laten zien .... maar een ding kan ik jullie nu wel reeds meegeven ...... het wordt hoe langer hoe meer ; TIA ... This Is Africa !!!!  Als er iets niet werkt of niet voorhanden is, is dit het antwoord dat je krijgt !!!!

groetjes
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.