maandag 16 mei 2011

Zanzibar ; Island of spices

Met de ark van Dar es Salaam naar Zanzibar is een belevenis op zich en tegen dat je aankomt, ben je al de geuren reeds gewoon .....;-)

Had eigenlijk betaald en geboekt om de snelle ferry te nemen maar achteraf bleek al vlug dat het alleen de prijs was die overstemde met die snelle ferry ....  nu ja er was geen andere mogelijkheid meer die dag om de overtocht te doen , dus viel nog mee !
Zanzibar --- Bounty beaches en alles wat daarbij hoort .... behalve regen , regen....en nog eens regen .... ik heb blijkbaar mijn haar, gisteren,  niet goed uitgespoeld na het douchen want ik kon de shampoo nog proeven .... Na 4.5 uren ( had 2.15h moeten zijn!) kom je dan aan in Stone Town, een schattig koloniaal stadje waar de laatste slavenmarkt pas werd gesloten ten tijde van Dr. Livingstone !!!
Op de plaats van de toenmalige markt hebben de Engelsen dan maar een cathedraal laten bouwen ter nagedachtenis van deze gruwelen.

 Het altaar staat op de plaats van de toenmalige whipping tree ( een slaaf werd geslagen en hoe langer het duurde totdat ie het uitschreeuwde, des te meer de prijs omhoog ging ...!)
Verder zijn de gebruikelijke markjes ( fish, spice en meat market) een ware test voor mijn reukorgaan!
Morgen ga ik het noorden een kans geven waar de mooiste stranden zijn gelegen!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.